fredag 1 april 2011

Mamma

Det här med att bli mamma... det har varit en dröm för mig i många år. Idag meddelade jag på facebook att det nu skulle bli så. Men det är ju som många vet 1 April idag och jag har alltid varit den där tjejen som är lättlurad så för en gång skull tyckte jag att det var dags för mig att ge igen. Och gud jag har inte haft såhär roligt på sjukt länge. Har suttit hela morgonen och skrattat högt i min ensamhet medan kommentarerna rullat in. När jag åkte till skolan kunde jag inte ens hålla mig för skratt på spårvagnen så folk som såg mig måste trott att jag var helt knäpp, satt verkligen och skrattade högt för mig själv (därför har jag nu kramp i mina kindben). Alla som känner mig vet att jag är bebistokig och jag tycker absolut inte att det är ett skämt att skaffa barn men ska man luras så ska man ju göra det med trovärdighet och det har jag i alla fall lyckats med. Nu har jag avslöjat sanningen (är inte specielt bra på att ljuga) och jag vill tacka alla som skrivit så fina kommentarer, skickat sms och ringt och lyckönskat mig, visst nått paniksamtal fick jag också ta emot haha, men jag vet nu att jag är omgiven av superfina människor och är så lyckligt lottad över att få ha er i mitt liv. Förmodligen tycker inte ni som blivit lurade samma om mig i just denna sekund men tänker ni efter var det faktiskt rätt roligt. Tack för att ni finns och gör mig lycklig, de säger att ett skratt förlänger livet och idag är det många som gjort mitt liv en smula längre! Puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar