lördag 16 april 2011

Nya vänner

Igår var en helt fantastisk dag verkligen. Längesen jag hade en så bra dag... Jag gick upp kl 7 och tvättade när jag hade tvättat klart vid 10 tiden gjorde jag mig iordning och begav mig till Gråbo där Linda bor. På bussen mötte jag upp Elin och Victoria och vi åkte iväg tillsammans. Hos Linda satte vi igång att baka bröd (ett jättegott morotsbröd som jag helt klart ska skaffa receptet på) och gjorde iordning lunch. Lagom till att det var klart dök även Anna upp. Vi åt den helt underbara lunchen- Tomatsoppa, morotsbröd, kallskuret, ost och kex och sedan spelade vi Oogachakka som var ett sångspel där man skulle fylla i texten, lite som sing along. Därefter gick vi ut på en promenad för att gå bort lite av maten så vi skulle få plats med mera, vi gick såklart till en lekplats för vi hade underbara Alex med oss också (Lindas son) så där stannade vi och lekte en stund innan vi gick tillbaka för att laga middag. Måste sett roligt ut 5 vuxna tjejer som springer runt och leker med en 4 årig liten kille men roligt hade vi! Till middag gjorde vi kapris och mozzarellafyllda biffar med potatissallad och till efterrätt en supergod chokladkaka med colatopping. Vi pratade, sjöng, skrattade och hade det helt enkelt underbart roligt under hela dagen och kvällen! Så tack tjejer den dagen kommer jag att leva på länge...














Detta är första gången under hela utbildningen som jag känner att jag verkligen fått nya (riktiga) vänner. Sånna som man bara vill behålla för alltid. Hur underbara tjejer som helst verkligen och jag är superglad att jag har träffat er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar