torsdag 21 april 2011

Dagbok

För någon vecka sedan fick vi i uppgift i skolan att ta med ett föremål som betytt/betyder mycket för oss och berätta om det. Jag valde att ta med min dagbok som legat begravd sedan jag slutade skriva (2006) efter att ha gjort skoluppgiften blev jag såklart sugen på att läsa den igen. Det har jag precis gjort och jag har altså skrivit i den från att jag var 10 år tills jag var 16 år så där är hela min pubertet och liv som tonåring kan man säga. Väldigt roligt att läsa hur jag har tänkt kring livet och hur lätt det är att minnas det som står. Jag har uppenbarligen haft lite upp och nedgångar men resultatet är kanon, för allt det som hänt mig har ju format mig till den jag är idag och det är jag väldigt tacksam för. Känner mig väldigt lyckligt lottad, jag trivs med mig själv, har en underbar pojkvän, en fin lägenhet, underbara vänner och familj, trivs i skolan, vet vad jag vill med livet, ja jag tror inte det kan bli så mycket bättre förutsättningar för framtiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar