onsdag 23 mars 2011

Kladdkakemuffins

Tror jag är helt knäpp... Klarar inte ens 5 dagar utan någott gott som godis, kakor eller choklad. Trots min hemska sjukdom lyckas jag behålla mitt sjukliga sötsug. Just nu sitter jag och drömmer om dessa underbara kladdkakemuffins! Prova dem om ni kan ha det på erat samvete de är gudomligt goda. Blev bjuden på dessa av en tjej i klassen förra veckan och nu kan jag inte sluta tänka på dem!

2 ägg
3dl socker
100 g smör
1,5 dl vetemjöl
1,5 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
1 krm salt

Smält smöret och blanda i alla ingredienserna i kastrullen. Äggen sist. Häll i en form med löstagbara kanter och bakplåtspapper i botten eller i muffinsformar. In i ugnen i 150 grader i 35 min. En sats räcker till ca 10:e muffins.

1 kommentar:

Inuti bubblan sa...

du är inte ensam om att ha de beroendet! borde vara nyttigt med hemmabakat tycker man?

Skicka en kommentar