måndag 28 mars 2011

Helgen

Åh jag har haft en jättebra helg. I fredags var jag ute en stund med Lisebergsgänget och det var roligt att träffa alla igen. Vi var på introduktionen först och fick scheman, kläder och skrev på kontrakt sen gick vi vidare till Svea där vi drack lite och pratade ikapp. Eftersom jag var hungrig (som vanligt) beställde jag in en entrecote med rostad potatis och fetacreme. Det var verkligen suuuupergott, och det tyckte de andra också som fick äta halva portionen då jag blev jättemätt. Vid ett tiden drog de andra vidare men jag kände att jag hade gjort mitt för kvällen så jag åkte hem.

I lördags tog jag en lång sovmorgon som kändes välbehövlig. Därefter var det storstädning som gällde men det går ganska fort när man är två som tur är. Kvällen spenderade jag hemma hos Josse tillsammans med henne, Sofia och Anna. Vi åt vofflor som jag hade önskat samtidigt som vi spelade Disneymonopol i mörkret då det var earth hour. Jag har så roligt med mina goa vänner, det var med andra ord en lyckad kväll. Anna vann jättestort med över 100 000 och i princip alla gatorna så grattis till henne! När vi skulle åka hem blev det ett äventyr, jagade en buss som Sofia skulle hem med men den försvann så det slutade med att Anna körde hem henne och släppte av mig på vägen tillbaka till stan. Men tack tjejer för en toppenkväll!





Gårdagen spenderade jag i stan med mamma och pappa. De letade skidgrejer för de ska till frankrike snart sen åkte vi hem till dem och åt söndagsmiddag. Rotfruktsgratäng och grillat kött. Pappa hade inte riktigt räknat med att det skulle börja snöa igår så han grillade när det kom massa snö, jaja nu är grillen invigd för iår i alla fall. Sedan hjälpte jag mamma att lägga över lite grejer till datorn från sin gamla mobil och sedan in till den nya fina som hon köpte och sen blev det lite guidning om hur man använder facebook, söta mamma! Sen övningskörde jag mig själv hem och det gick bra. På kvällen blev det filmmys med N.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar