onsdag 30 mars 2011

Ugnsgratinerad kassler

Igår var jag i Stenkullen (tror jag det heter) och åkte skridskor med Linda och hennes son. Det var supermysigt och det var bara vi som var i ishallen, lyx! Sen åkte vi hem till dem och drack lite te, pratade, tittade på lite fina bilder och kollade på barnprogram... dagen kunde med andra ord inte ha blivit bättre!


På kvällen lagade jag mat till mig och N som vanligt det blev ugnsgratinerad kassler med körsbärstomater, mozzarella och pesto med ris. Enkelt och supergott.

Till 2-3 pers
1 paket körsbärstomater
125g mozzarella
400-500g kassler
2 msk pesto

Ris till 2-3pers läs på paketet

Sätt ugnen på 200°C. Skär kasslern i centimetertjocka skivor och lägg i en ungssäker form, dela tomaterna i halvor och strö över tomaterna, mozzarellan och peston. Gratinera i ugnen i ca 30 min eller tills mozzarellan smält och fått gyllenbrun färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar