fredag 1 augusti 2014

Lämna plats åt hösten

(Collage från google)

Jag längtar till hösten så jag håller på att gå sönder just nu. Jag har aldrig varit stort fan av värme utan alltid föredragit höst och vinter framför sommar och vår. Men denna sommaren har ju varit och är fortfarande en olidlig värmeplåga. Min kropp klarar inte av det, mina händer och fötter svullnar och jag får huvudvärk och nässelutslag. Ja, jag är på riktigt allergisk mot värme. Dessutom svettas jag som en gris så jag känner mig otroligt ofräsch jämt, det är svårt att sova när det är varmt och ljust och så jag har knappt några sommarkläder som passar så jag känner mig inte alls på topp just nu faktiskt. Allt är bara en lång väntan. Just nu längtar jag såklart framförallt till november när bebis kommer men jag längtar också efter att kunna sova i ett svalt mörkt rum, krypa upp i soffan med en filt och en kopp te, tända massa ljus och gå en promenad när höstens alla färger brinner i träden. Snälla, snälla, snälla... Nu har det varit en kanonsommar för alla som älskar det men nu kan den gott få ta slut snabbt och lämna plats för lite regn och rusk. Jag behöver det, mitt psyke behöver det och min kropp behöver det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar