måndag 9 maj 2011

Lax med qinoa

Idag har jag varit ovanligt trött, känns som jag har stått utanför min kropp och tittat på mig själv hela dagen med andra ord har jag tyvärr varit väldigt frånvarande. Men nu känns det i alla fall lite bättre. Efter praktiken åkte jag en snabb tur till stan då jag kände att jag inte hade några några shorts att ha på praktiken varma dagar som denna. Hittade ett par som jag är riktigt nöjd med samt två bikinitoppar. När jag kom hem insåg jag vilken fantastisk pokvän/sambo jag har, han hade både tvättat och städat, Älskade N <3.



Eftersom han hade varit så söt idag så bestämde jag mig för att laga någon god mat till honom så det fick bli Lax med qinoa.

Till två personer behövs:
2 Laxfiléer
1/3 Citron
Qinoa (enligt förpackningens anvisningar)
1 Gul paprika
1 Röd paprika
2 msk Oliver
Salt, peppar, olivolja

Gör såhär:
Börja med att tillaga qinoan efter förpackningens anvisningar, krydda laxen med salt, peppar och citron på båda sidor och stek på låg värme i olivolja. Hacka paprikan och mät upp oliverna, blanda med den färdiga qinoan. Svårare än så är det inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar