onsdag 18 maj 2011

Bilbrand

Natten till måndag vaknade jag 03.30 av att ett billarm gick igång... det slutade aldrig så tillslut gick jag upp och kikade ut mellan persiennerna och jag trodde inte mina ögon med vad jag såg, en brinnande bil. Jag blev väldigt chockad och tog min telefon ringde 112.

"Hej det är Sara, du det brinner utanför mitt fönster"
"Ja vi har redan larmat räddningstjänsten"

Jag sa inte ens vart jag bodde men förmodligen var det väl många som redan ringt och larmat, hon i luren lät irriterad över att jag ringt och eftersom jag var helt nyvaken och chockad reagerade jag inte ens på det förrän efteråt. Det dröjde ca 10 min då jag hela tiden stod och spanade i fönstret efter räddningstjänsten och tillslut kom dem och jag försökte somna om igen, men hur lätt är det när de eldar bilar i ens bostadsområde?!

Jag förstår mig verkligen inte på folk som kan med att förstöra så, det är obehagligt att det finns sådana personer och jag vill inte gå runt och vara rädd att det nästa gång inte ska vara en bil utan mitt hus de tänt eld på. Fy, jag förstår inte vad man vinner på sådant här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar