fredag 27 maj 2011

Kyckling i ugn

Är helt slut efter denna veckan, jag har egentligen inte gjort så mycket men jag tror att jag börjar slappna av nu då det mesta i skolan blir klart allt eftersom. Idag somnade jag i soffan så fort jag kom hem från förskolan där vi har vårt projektarbete. När jag vaknade var jag lite snurrig men jag och N slötittade på "Pineapple express" och det var mysig trots att filmen inte var så bra. Nu har jag precis lagat mat, örtkyckling med potatis och grönsaker i ugnen. 



Till 3 pers behöver du:










Gör såhär:
Ställ ugnen på 200 grader. Skala morötter, potatis och charlottenlök och dela i jämnstora bitar. Skölj och dela paprikan och champinjonerna i stora bitar. Lägg kycklingfiléerna i botten i en stor ungsform och lägg i allt du delat, krossa vitlöksklyftorna och lägg dem ovanpå. Häll över vin, olivolja och krydda efter smak. Lägg över en bit folie så det täcker ugnsformen. Låt stå i mitten av ugnen ca 90 min (kolla så kycklingen är ordentligt genomstekt innan du tar ut den).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar