fredag 25 september 2015

En vanlig vecka hos oss

Jag och lilla A har haft en bra vecka, känns som en ganska standardvecka för oss faktiskt. Fullspäckad men med lugna stunder däremellan. Jag har blivit ganska bra på att sysselsätta oss under den här tiden som jag varit hemma. I början var det skönt att bara slappa hemma nästan jämt men nu tycker vi båda att det är roligt när det händer grejer.

I måndags var vi i Alingsås med fina Moa och Nova. En supermysig dag verkligen trots att vi kom hem tomhänta efter en hel shoppingdag. Men vad gör det när man fått ont i kinderna av att ha skrattat så mycket?

I tisdags promenerade vi till öppna förskolan för lite sång och bus med alla de andra barnen. Alicia tycker det är så himla roligt med andra barn så jag försöker gå till öppna i alla fall två dagar i veckan. Efter öppna blev vi bjudna på lunch hemma hos Moa och Nova som bor bara ett stenkast från oss. Perfekt att ha varandra så nära, det skiljer bara tre månader på Alicia och Nova. 

Onsdag blev en lugn hemmadag men när vi var på väg till gungorna träffade vi en annan granne som också har en jämnårig dotter som vi då bjöd in på fika (jag hade visst råkat baka en sockerkaka på förmiddagen för att jag var så sötsugen).

Igår (torsdag) var en regnig dag så vi höll oss inne men fick ändå finbesök av Linda en stund på eftermiddagen. Det är alltid lika härligt att sitta med en kopp te i handen och prata om allt mellan himmel och jord med denna fantastiska människa. 

Idag (fredag) blir det öppna förskolan igen och därefter ska vi på något vänster ta oss in till centrum för att hämta ut ett paket. Tror det är Alicias sänghimmel som har kommit. Ikväll ska jag iväg på tjejkväll med drinkar och tapas på Mañana med några före detta kollegor. 

Imorgon (lördag) blir det grill med mammagänget med familj i Härskogen. Något jag verkligen ser fram emot då flera har jobba igen och vi därför inte setts på hur länge som helst. 

På söndag blir det nya fransar och Yoga för min del medan Daniel och Alicia är iväg på innebandy. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar