onsdag 16 september 2015

Alicias rum

I lördags vaknade jag helt klart på fel sida, jag var arg som ett bi och galet irriterad över att Alicias rum inte är lekvänligt. Vi gjorde om i hennes rum förra sommaren med nya tapeter och möbler men jag vågade aldrig riktigt boa till det i hennes rum, förmodligen på grund av rädsla att vi skulle förlora henne också. Nu är hon nästan 11 månader och jag anser att hon är i behov av ett rum som inspirerar till lek. Så i söndags beställde jag hem den vackra sänghimmeln jag skrev om för ett tag sedan, dessutom åkte vi och köpte lite smått och gott att inreda med... saknas fortfarande en del saker men nu känns rummet mycket trivsammare. Vid sängen blev det en liten byrå med leksaksförvaring och mysbelysning. Och så blev det en koja i förvaringshörnan vid snedtaket där det tidigare suttit en dörr, där ska vi också in med en bokhylla och böcker som passar en ettåring. Hon har ju inget stort rum så det gäller att ta vara på alla ytor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar