fredag 30 januari 2015

Tacofredag

Idag har vi varit på BVC, hon växer på som hon ska och följer sin egen kurva fint. Känns skönt att hon får i sig som hon ska, det är ju svårt att veta när man helammar. Jag har ju ingen aning om hur mycket hon får i sig. Idag fick hon även sitt 3 månaders vaccin, lilltjejen. Hon blev såklart ledsen men det gick ganska snabbt över med lite extra kärlek och gos. Men jag kan inte låta bli att få lite dåligt samvete när jag "utsätter" henne för smärta även om jag såklart vet att det är för hennes bästa. Nu håller vi tummarna att hon slipper feber men vi har laddat upp med alvedon hemma om det skulle bli så illa. Nu ligger hon i min famn och sover gott och det njuter jag ordentligt av. Dessa fina stunder vi har tillsammans är inget jag tar föregivet. Snart kommer Daniel hem och då blir det fredagsmys med tacos och någon bra film.. Tips någon? Lite lustigt det där med tacos på fredagar, innan jag blev gravid åt jag helst inte tacos alls men nu står det på vår matsedel i alla fall varannan fredag och jag älskar det. Det är liksom en symbol för att man verkligen är en familj på något vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar