lördag 10 januari 2015

Nu är glada julen slut

Och så var julen över för den här vintern och vardagen har återgått till det "normala". Har en ny vardag nu att vänja mig vid som föräldraledig. Det är faktiskt helt underbart att ha förmånen att kunna vara hemma och ta hand om sitt barn på heltid. I somras var jag lite orolig att min rastlösa själ inte skulle klara av att vara hemma på heltid och jag oroade mig för att känna mig väldigt ensam. Den känslan har som tur är inte infunnit sig i någon större utsträckning ännu i alla fall då mina veckor  i stort sätt är fullbokade med aktiviteter och mys med vänner. Med fullbokade menar jag kanske en sak att göra varje dag, vill ju inte stressa ihjäl lilltjejen med för mycket flängande hit och dit. Men vi kommer inte heller bara spendera dagarna i soffan är min poäng, vilket är en väldigt skön kontrast mot sjukskrivningen som enbart innebar stillasittande och serietittande för min del. Tänkte hursomhelst bjuda på lite bilder från julafton och med detta inlägg städa ut julen helt och hållet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar