torsdag 1 januari 2015

Nytt år

Förra året (eller förrförra?) skrev jag en årsresumé på hur det gångna året varit och skrev även att jag såg fram emot allt roligt som jag visste skulle hända 2014... När jag skrev det trodde jag att 2014 skulle bli det bästa året någonsin. Vad jag inte visste då var att den värsta tänkbara skräck snart skulle drabba oss. För exakt ett år sedan låg jag inlagd på sjukhuset för att vattnet gått och Isabella var på väg, på tok för tidigt.
Vi inledde året 2014 med att förlora vår förstfödde dotter och därefter blev allt en fruktansvärd kamp mot mörkret. Vad som känns fint är att vi nu sitter här ett år senare med Isabellas lillasyster hos oss. Alicia kan aldrig ersätta Isabella men hon är helt klart vårt stora ljus i mörkret och vårt fina mirakelbarn. Imorgon ska vi fira storasysters födelsedag med en promenad till en sjö nära oss och tända en rislykta i hennes minne. För mig är det otroligt viktigt att hon blir firad och ihågkommen på sin dag då det är det enda jag kan ge henne nu när hon inte finns hos oss. Jag är så otroligt stolt över att vara mamma till mina två skatter. Jag vågar inte säga detta med säkerhet men jag hoppas att 2015 blir ett lite lugnare år där jag får mycket tid att bara vara och njuta av min underbara familj. Gott nytt år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar