torsdag 24 maj 2012

Kanothajk

Hemkommen från kanothajk med skolan. Jag överlevde... helt otroligt, det trodde jag aldrig om mig själv men måste säga att jag är rätt stolt över min prestation. En natt i vildmarken med allt vad det innebär för mig som verkligen är en äkta stadstjej. Kom hem för ca 2 timmar sedan och är verkligen helt slut. Det var dock inte så farligt som jag hade förväntat mig men hajk är helt enkelt inte något som passar för alla. Tänkte göra en liten för och emot lista utifrån min nyvunna erfarenhet.

Fördelar:
  • Paddla kanot vad både kul, rogivande och man fick sig ett ordentligt träningspass.
  • Eftersom vi hade riktigt bra väder har jag fått en snygg solbränna
  • Det var härligt att ta årets första dopp i en spegelblank sjö
  • Jag hade härliga stunder med fina vänner
  • Maten är mycket godare utomhus 
  • Naturen var väldigt vacker

Nackdelar:
  • Jag saknade Daniel
  • Jag var inte hemma
  • Packningen var tung
  • Det fanns ingen toalett
  • Kryp fanns precis överallt
  • Det blev väldigt kallt på natten
  • Klockan 06.00 var alla vakna och pratade
  • Sova i sovsäck var som att ligga i en kondom
  • Man kunde inte tvätta händerna eller kroppen i rinnande vatten
  • Att sova på ett liggunderlag var fruktansvärt obekvämt och trångt
  • Klockan 04.00 på morgonen började fåglarna kvittra och skrika (JAG AVSKYR FÅGLAR)
  • Vissa människor kan vara så fruktansvärt irriterande så man får lust att knuffa dem i vattnet








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar