söndag 11 oktober 2015

Sömn

Vi behöver hjälp! Alicia har A L L T I D varit lätt att lägga på kvällarna. Det har verkligen aldrig varit ett bekymmer utan det har bara varit att gå upp att lägga henne i sin säng eller babynestet innan dess, så har hon somnat om man suttit bredvid. De senaste veckorna har hon inte ens velat att vi ska stanna kvar i rummet utan har velat busa lite själv och sedan somnat utan problem. Men nu, efter att vi kom hem från besöket hos min mormor och morfar får hon panik när det är sovdags. Trots att vi märker att hon är jättetrött protesterar hon med all sin kraft mot sömnen. Hon vrider sig och skriker och inget hjälper. Hon vill inte bli buren, sitter man bredvid är det bara bus som gäller (i timmar) och när man går är det som om hela hennes värld rasar samman. Jag blir tokig. Vet inte alls vad jag ska göra för min lilla skatt. Vill ju inte att hon ska skrika sig till sömns men har nästan varit resultatet alla dagar denna veckan oavsett hur vi har gjort. Det krossar mitt mammahjärta! Så hjälp! Någon där ute som har något bra knep?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar