måndag 27 oktober 2014

2014...

2014, ett jävla helvetes år. Allt i år har varit en kamp. Vad jag trodde skulle bli det bästa året i mitt liv visade sig bli något helt annat. Olyckan väntade inte överhuvudtaget utan redan på nyårsdagens morgon började helvetet på vad som skulle bli mitt hittills (och förhoppningsvis fortsättningsvis) tyngsta, tuffaste år i livet. Att förlora ett barn påverkar ens liv på så många olika plan och när olyckan väl är framme hopar sig problemen mer och mer, det är dessutom främst det negativa man ser för det är så jävla svårt att vara lycklig och glad när det mörkaste inträffar. Jag kan ju bara nämna att byta jobb mitt i all sorg inte var så lyckat, en riktigt tuff graviditet som kantats av oro och smärta har inte underlättat, sjukskrivning som kört mitt självförtroende i botten och bråk med försäkringskassan är några sådana punkter som ibland känns för övermäktiga för att hantera. Jag är så in i helvete trött på att fightas. Jag har ingen energi kvar till det. Jag behöver all min energi till att må bra och vara glad, för att orka vara en bra mamma, vän och flickvän. Ibland tillåter jag mig inte riktigt att känna alla känslor för det blir för mycket att hantera då. Men idag när jag var tvungen att ringa och bråka med försäkringskassan, som gjort bort sig och inte betalat ut några pengar till mig trots att jag tidigare ringt och pratat med dem och gjort exakt det jag blev tillsagd att göra, rann bägaren över. 

Det är så tröttsamt att gå och vara arg och ledsen, jag vill verkligen inte vara det. Jag vill vara lycklig över lilla tjejen i magen som snart kommer och över allt det andra fina jag har i mitt liv. Det är vad jag vill lägga min energi på. Så 2014, det ska bli så skönt att få lägga dig bakom mig och få börja om. Det är tur att jag älskar den här årstiden och tänker därför tjuvstarta lite med nyår redan när vår bebis bestämmer sig för att komma. November (om hon kommer då) och december tänker jag inte förknippa med detta helvetes år utan ni får tillhöra något som symboliserar något bättre och ljusare i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar