måndag 1 juni 2015

Flyga med barn

Ni som känner mig vet att jag är en riktigt hemkär person som lever efter mottot "borta bra men hemma bäst", så känner jag verkligen. Så när jag väl ska ut på äventyr blir jag ganska nervös och därför är flygning ingen riktig favorit. Men när halva familjen bor i Italien får man ibland bita ihop. Nu när Alicia finns så blir det dessutom ytterligare en faktor kring resandet att ta med i beräkningen så den här första flygturen med barn var jag riktigt pirrig inför. Och varför kommer det sig att alla utomstående man delar sin nervositet med ska komma med den ena skräckhistorien efter den andra? Med allt ifrån vagnar som blir totalförstörda till barn som skriker hela vägen till destinationen. Det hjälpte inte heller att Alicia drog på sig en förkylning dagen innan vi skulle åka eller att det höll på att bli flygstrejk... Dock var min oro faktiskt helt obefogad då flygturen både dit och hem gick helt galant! Alicia sov hela vägen dit, fick lite ont i öronen vid landning och skrek i kanske 30sekunder men slutade så fort hon fick lite att dricka. På vägen hem var hon pigg och glad halva resan och sov resten utan ett pip, detta trots en dunderförkylning. Väldigt skönt för mig att få känna att det faktiskt inte var så farligt att flyga med barn och därmed något jag kan tänka mig att göra om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar