söndag 21 juni 2015

Midsommar

I fredags fick Alicia uppleva sin första midsommarafton, ja förra året var hon i och för sig med men hon befann sig i magen så hennes dag då skiljde sig nog inte så mycket från alla de andra dagarna, men i år vad hon med på festen. Jag älskar högtider och allt vad traditioner heter och det är något jag gärna delar med mig av till min dotter. Så i fredags var det krans i håret och klänning på både mig och Alicia, sill till lunch och femkamp med nära och kära som avslutades med en härlig grillmiddag. I år blev det firande hos oss vilket såklart var praktiskt då Alicia kunde lägga sig som vanligt medan firandet fortsatte. Däremot hoppas jag på firande vid havet nästa år... men vi får se. Vädret var inte sämre det på att hålla traditionen med det årliga  midsommarlunchregnet, men det sprack upp och vi satt ute tills knotten jagade in oss vid tio tiden på kvällen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar