lördag 6 juni 2015

Hallen

Nu har jag äntligen påbörjat projekt "renovera hallen". Och ja, det är jag som har påbörjat projektet. Daniel anser att vår hall som den är nu är fin och funktionsduglig och därför inte behövs göras något med. Visst stämmer det till viss del men jag vill utnyttja hallens optimala potential och göra den mer anpassad efter den småbarnsfamilj som vi faktiskt är och behoven som kommer med det. Just nu har vi bara en stor tråkig garderob som tar upp all hallyta samt några krokar i trappen. Hänger man något på krokarna går garderoben som innehåller lådor inte att öppna vilket är ganska osmidigt när man vill komma åt exempelvis mössor och dylikt. Det finns inte heller någon stans att sitta för att ta på sig skor (jobbigt när man är gravid) eller overaller (kommer behövas), bortsett från trappan. Jag har därför fått en budget på max 5000 kr att renovera vår lilla hall för. Jag tänker mig lite ny färg på väggarna, en tapet bakom den nya sittmöbeln/skostället, en smal garderob precis innanför dörren och en tjusig hatthylla med krokar. Är övertygad om att det kommer bli helt fantastiskt när det blir färdigt men just nu är jag fortfarande på fas 1 som är planeringsstadiet. För att hålla nere kostnaderna något försöker jag hitta begagnade möbler och har redan fått tag på en fin garderob, eventuellt behövs en ny dörr till den men det är ändå billigare än att köpa en helt ny. Så om någon av er som läser har någon möbel eller överbliven tapet som ligger hemma och skräpar så är det bara att hojta till. Kommer såklart även visa bilder när projektet drar igång ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar