söndag 31 maj 2015

Italia

Förra helgen packade vår lilla familj in oss på ett plan och åkte ner till Italien för att hälsa på Alicias gammelfarmor (vars mamma Alice hon är namngiven efter) och resten av min italienska familj. Det var så mysigt att få visa upp vår lilla skatt. Tyvärr hade vi optimal otur med vädret då det under veckan varit strålande sol och 29 grader varmt och när vi anländer blir det 15 grader och ösregn under hela vistelsen. Men men, skönt för Alicia att det inte var för varmt heller. 

Även om inte vädret var superkul så var maten desto roligare, som alltid. Jag har som vana att alltid spana in en vanlig matbutik när jag är utomlands, det säger så himla mycket om ett land vad som finns i frysdisken eller grönsaksavdelningen. Och i Italien finns det en himla massa gott vill jag lova så många goda middagar blev det och självklart även en ifrån pizzerian tvärs över gatan! 

Eftersom att syftet med denna resa var att presentera nyaste tillskottet i familjen är jag väldigt nöjd. Alla älskar såklart vårt lilla charmtroll och hon är en lika självklar för dem som för oss. Däremot kändes det väldigt jobbigt att åka hem den här gången. Hade gärna stannat i ett par dagar till och jag saknar allihop otroligt mycket men hoppas att vi snart ses igen. Min fina familj!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar