tisdag 12 maj 2015

En ettårsdag som aldrig blev

Idag öser regnet ner utanför, passande nog. För ett år sedan var du beräknad att komma och förgylla våra liv. Idag skulle vi egentligen ha firat din ettårsdag med tårta och ballonger. Men så blev det inte. Hur ska jag acceptera det egentligen? Jag vet faktiskt inte men har inte så mycket till val. När jag ser barn i din ålder hugger det fortfarande i hjärtat. Då blir allt så påtagligt om vad vi aldrig kommer att få uppleva med dig. Det spelar ingen roll om vi får en miljard barn att uppleva det där med för Du, just precis Du, som levde och dog, du kommer alltid saknas.

Hur firar man en födelsedag som aldrig existerat?  Jag har inget rätt svar på den frågan men för mig är det viktigt att minnas dig extra mycket idag. Det var det här datumet vi längtade så oändligt mycket till när du fortfarande levde och hade det bra i magen. Det fanns så mycket glädje och förväntan förknippat med den här dagen och för att hedra dig vill vi ändå fira den födelsedag du aldrig fick. Därför  har du fått en liten bukett med vackra blommor, en liten ballong och såklart har vi även tänt ditt ljus vid ramen som innehåller dina små hand och fotavtryck. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du har det bra där du är och att du vet om hur otroligt älskad du är min lilla ängel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar