fredag 19 oktober 2012

Bloggens historia

Sitter på bussen på väg till förskolan nu. Tidig idag också, skönt, för idag slutar jag i alla fall 13.30. När man åker buss såhär mycket som jag gjort under mina VFU-veckor hinner man fundera mycket över allt och inget. Idag valde jag ämnet "varför bloggar jag?". Den här bloggen var egentligen tänkt som hjälpmedel för att jag skulle göra en receptsamlingsbok vilket gick sådär bra.. Fanns andra saker som jag tyckte var roligare att skriva om uppenbarligen. Men när jag tänker efter ordentligt har jag nog alltid haft ett behov att berätta om mig, vad som händer och hur jag tänker om saker och ting. Är social av mig på det sättet, missförstå mig inte, jag är inte helt ego utan är även intresserad av hur andra har det såklart. Vad jag kom på när jag satt och funderade var att jag faktiskt redan på Lunarstorm-tiden använde mig av dagboksfunktionen... Undra om de inläggen finns sparade?! Det hade varit kul att läsa. Hehe, dessutom skrev jag dagbok mellan 4-9 klass som majoriteten av mina vänner som hälsade på hemma fick lov att läsa trots att det stod vem jag var hemligt kär i osv. Före tiden då jag kunde skriva har jag babblat.. Eller ja, det gör jag såklart fortfarande. Stackars Daniel får sår i öronen ibland. Men då är faktiskt bloggen en bra buffert. Här kan jag skriva av mig utan att någon obligatoriskt måste lyssna på mitt babbel! De som vill läsa gör det och andra hoppar det. Bra deal tycker jag. Nix, nu är det dags att sluta skriva för jag är snart framme. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar