söndag 17 juni 2012

Ytligt

Blir lite ledsen på mig själv.  Idag är en dålig dag, vaknade väl på fel sida eller något. Har haft beslutsångest hela dagen då jag inte kunnat bestämma mig om jag ska gå på kvällens kaninfest eller inte. För ett par timmar sedan gjorde jag mig i ordning för festen i alla fall och åkte in till stan för en fika med Josse innan jag skulle gå vidare till Vino. Men när jag stod och väntade på henne fick jag en tjock klump i magen och kände mig bara sjukt ful, svullen och oattraktiv så då ville jag verkligen inte gå längre. Blir arg på mig själv för att en sådan ytlig och dum sak hindrar mig från att göra saker jag egentligen vill. Det är väl skit samma, är jag ful så är jag ful det är ingen som bryr sig mer än jag. Dessutom ser jag förmodligen ut som jag alltid gör och eftersom att skönhetsoperationer inte är något alternativ måste jag bara acceptera det faktum att jag ser ut som jag gör och börja trivas med det. Men jag jämför mig alltid så sjukt mycket med andra och tycker det är orättvist att andra har så mycket fina saker som jag själv inte har. Det är dumt, jag vet det, men så gör jag i alla fall och det är svårt att sluta med. Så resultatet av mina beslut blev fotboll i soffan med pyjamas på. Hoppas mina kollegor får en toppenkväll även om min inte riktigt blev som den borde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar