torsdag 17 december 2015

Sakta närmar sig slutet

Nu börjar det närma sig slutet på min föräldraledighet. Hua... bara tanken får mig att rysa. Jag är egentligen inte alls redo att släppa ifrån mig loppan några timmar om dagen. Men i januari blir det så, 50%, mer hade inte mitt hjärta klarat. Jag får trösta mig med att hon kommer ha det så roligt med Linda och Samuel om dagarna. Som ni kanske minns var vi runt på turné för ett par veckor sedan och spanade in de olika förskolorna i området och vi hittade två som vi absolut kan tänka oss att ha Alicia på. Vi har ansökt om förskoleplats till henne i april men eftersom köerna ser ut som de gör finns det absolut inga garantier att hon hamnar på ett ställe där vi vill och i så fall så har vi marginaler att vänta med start till augusti. Fördelen med inskolning i april är att jag då inte arbetar särskilt mycket och hon kan få en lugnare start än om hon börjar i augusti så därför har vi valt att söka plats redan till april. Då är lillsnorpan 1,5 år men åldersmässigt för henne har hon såklart större nytta av förskola i augusti än april, men men vi får väl se hur det blir. Jag har i alla fall extrem ångest men tänker försöka njuta så mycket av hemmatiden som återstår så mycket jag bara kan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar