torsdag 26 februari 2015

En vecka

Denna veckan har vi haft fullt upp, bara positivt om ni frågar mig. I måndags var vi på Rustik och åt middag tillsammans med Daniels familj. Äta ute är så lyxigt, jag älskar det och maten där är helt fantastisk så har ni vägarna förbi Linnégatan tycker jag ni ska gå dit! I tisdags tog vi en liten promenad  med Linda, Samuel och Båtsman. Samuel är Alicias 3 månader äldre farbror (Daniels lillebror). Vi spenderar mycket tid ihop och det är kul att Alicia och Samuel är så nära i ålder, de kommer nog att ha stor glädje av varandra framöver tror jag. 

I onsdags var vi och besökte mitt gamla jobb i stan. Så mysigt. Känner mig alltid som en filmstjärna när jag kliver in och barnen flyger på mig med kramar och kärleksord. Det var ju min första kull som förskollärare så de fyra första som jag skolade in kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. De var bara två år gamla när jag slutade (tre år nu) men ändå så minns de mig så väl vilket är otroligt smickrande. Fina älskade ungar! 

Idag har min favoritdag i veckan varit, på torsdagar har vi nämligen babymassage. Vi är en grupp på 7 mammor + barn och alla är hur fina som helst. Vi sitter alltid kvar länge när det är slut och pratar och myser med våra små. Känns härligt att ha en grupp där man kan ventilera lite med likasinnade om allt som har med det nya familjelivet att göra. Imorgon är det BVC dags igen, på lördag barnmarknad i Lerum sedan fira Oskar på kvällen och veckan avslutas med födelsedagsfirande för Daniels syster Elin på söndag. Så fullspäckad vecka minst sagt men det är härligt att ha något att göra om dagarna. Det bästa är att jag får spendera alla mina dagar med den här sockertoppen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar