måndag 10 februari 2014

Åter igen gryr dagen

Nu är det två veckor sedan vi flyttade in i det nya huset. Jag trivs här, mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Detta huset är hemma och har nog varit det sen den höstdagen då vi var här första gången, jag, Daniel och Bella, den gången då jag förälskade mig i det lilla radhuset på Ekollonvägen. Det har också gått en vecka sedan jag började jobba heltid igen. Jag älskar mitt jobb, barn, föräldrar och kollegor. Men idag räckte inte det. Idag bröt jag ihop när jag fick telefonsamtalet om att bilderna som togs på Isabella på sjukhuset har kommit. Jag försöker verkligen ställa mig upp och anpassa mig efter någon ny slags vardag men det är lite som att ställa sig upp medan någon annan står och knuffar ner en igen. Idag har jag en dålig dag, jag låter mig ha det. Imorgon är det en ny dag och då tar jag det därifrån. Som Daniel hela tiden påminner mig om.. "En dag i taget".

1 kommentar:

Emelie sa...

Styrkekramar ❤️
Man måste inte alltid vara stark.

Skicka en kommentar