lördag 22 juni 2013

En midsommarnattsdröm

Hade verkligen en helt fantastisk midsommar. Vet att jag ofta inleder mina inlägg på liknande vis men när jag får umgås med mina nära och kära så är det svårt att få det annorlunda. Det är helt enkelt då jag trivs som allra bäst med livet. Gänget och jag åkte upp till Oskars sommarstuga direkt när jag slutat jobbet i torsdags. Så mysigt att få bo nära havet igen, även om det bara var för två dagar. Jag trivs verkligen med att ha det så. Vid hav och klippor känner jag mig alltid hemma på något vis. Första kvällen blev som en mini midsommar, vi grillade, badade, pratade och sjöng in på småtimmarna. Sovplatser var det sådär med så jag och Daniel fick knö i en 90 säng (så som man gjorde när man bodde hemma). Åh... det bara osar nostalgi över den här helgen. 
























På midsommarafton vaknade jag lite tidigare än alla andra (som alltid) och jag hann upp för att njuta lite av solen innan den försvann. Vid lunch kom en till bil med folk och till slut var vi uppe i 15 fantastiska människor i ett och samma hus. Pontus och Daniel hade ordnat med en traditionell 5-kamp och jag skrattade så jag nästan kissade ner mig när det var fiskbullespottning som stod på dagordningen (själv avstod jag från just den grenen och skrattade istället gott åt de andra stackarna som fick ställa upp för laget). Dagen bjöd såklart även på sillunch, snappsvisor, kransverkstad, dans kring midsommarstång i ösregn, Glenns vackra sånger och allt det där andra underbara vi även gjort dagen innan. Jag kan verkligen skratta mig lycklig över att få ha så många fantastiska människor i mitt liv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar