tisdag 30 april 2013

Spykänsla

Hjärtat hörs i hela trappuppgången. Kroppen skakar av nervositet och tårarna tränger sig på. Paniken är nära. I väntrummet blir det inte bättre.. Väntrum är det absolut vidrigaste jag vet och alltid på sådana platser känns ett par minuter som flera timmar så man behöver alltid vistas i dem under låååång tid. Fy! Men nu är det gjort. Första körlektionen på två år. Jag är igång igen. Jag har tagit itu med min största fobi i livet. Kanske låter töntigt men köra bil är så starkt förknippat med allt som jag är dålig på och här är mitt självförtroende helt kört i botten, bokstavligt talat. Nu vill jag inte prata mer om detta.

Valborgsmässoafton idag. Spenderar den med Håkans nya låtar i väntan på att Daniel och Pontus kommer hem, ge mig beröm och laga mat. Imorgon hoppar vi över demonstrerandet och åker till Stamsjön för att grilla och umgås i det förhoppningsvis fantastiska vårvädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar