måndag 13 augusti 2012

Running through my head

Har uppenbarligen sjukt mycket jobbiga tankar i mitt huvud då jag drömmer fruktansvärda mardrömmar om en misshandlande pojkvän, sockersöta ex, döende sälungar osv. FY!! Vaknade helt genomsvettig. Tror seriöst jag har på gränsen till sjukliga problem. Har många dåliga vanor och saker i mitt beteende som jag verkligen måste ta tag i. Jag mår inte bra av det men framför allt sårar jag andra och det är illa. SKÄRPNING SARA!

Det värsta är att ta tag i problemet då allt känns så känslomässigt laddat. Hur bearbetar man sådana saker? Orsaken är att jag jämför mig själv och lägger ribban på en nivå som jag aldrig kommer nå upp till. Jag tror helt enkelt inte att jag någonsin kommer kunna vara lika bra. Jag känner mig inte som den där perfekta människan som du säger att jag är. Minsta lilla tecken där du kanske beter dig annorlunda än tidigare gör jag till något stort och då blir jag rädd och tolkar det som ett misslyckande från min sida. Nej, nu får jag lite panik. Vilket hemskt inlägg det blev.. fruktansvärt deprimerande. Såhär negativ och sorglig är jag egentligen inte. Tror det är de hemska mardrömmarnas fel, kanske även har en liten hormonrubbning här och där. 

Sanningen är enkel. Jag är lycklig och det är svårt för mig att acceptera att jag är värd det. Men det är jag ju såklart för att jag är awsome! Okej, nu har vi rett ut detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar