måndag 30 juni 2014

Livet efter dig

Har haft en riktigt skön helg. Jag har kunnat slappna av samtidigt som jag faktiskt hunnit med en hel del. Nu för tiden har jag ofta lite svårt för den kombinationen då det snarare är antingen eller. Tror vädret hjälpte lite då det ösregnade i lördags. Så på förmiddagen plockade jag fram boken jag fick av Lisa i födelsedagspresent och började läsa. Herregud, jag blev helt fast och kunde knappt lägga ifrån mig den. Helt plötsligt var det eftermiddag och jag och Daniel gjorde oss i ordning och åkte iväg på en liten shoppingtur innan han släppte av mig i stan där jag mötte upp mina föredettingar till kollegor. Vi slog oss ner vid ett bord på "Familjen" en restaurang i Göteborg som jag starkt rekommenderar. Där satt vi hela kvällen.. Vi pratade om allt mellan himmel och jord men såklart mycket förskola och pedagogik, åt fantastisk mat och drack riktigt goda drinkar (alkoholfritt såklart). En riktigt lyckad kväll helt klart. I söndags började dagen återigen med den fantastiska boken, följt av städning och sedan besök av mamma och pappa. Vi grillade lite lunch och hade en riktig mysdag. När de åkt droppade Pontus in och VM åkte på tvn- perfekt läge för mig att fortsätta läsa. Helt plötsligt var klockan 23.00 och jag fick snällt lägga ifrån mig den för att sova. Nu har jag lite rast på jobbet men längtar hem så jag kan läsa ut "livet efter dig".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar