torsdag 29 december 2011

Julfirande

Har haft en helt fantastisk jul som jag bara har passat på att njuta av, det har därför inte blivit några stressade inlägg här. Har varken haft tid eller lust men nu så har jag en liten stund över och tänkte jag kan passa på att berätta lite om mitt julfirande. Tror detta varit den absolut bästa julen på många år, ja egentligen den bästa sedan jag blev vuxen (vilket man i alla fall nästan kan kalla mig).

På julafton vaknade jag såklart bredvid min älsklig, vi bytte julklappar och tittade på femmans julkalender. Fick en jättefin Wera väska som jag verkligen hade önskat mig. Tack mitt hjärta du är bäst <3 Sedan åkte vi iväg till mina föräldrar i Torslanda för julfrukost med gröt och köttbulle/skinkmacka, lika gott som alltid. En långpromenad till havet hann vi också med innan vi åkte vidare till Daniels mamma i Lerum för mer god mat, underbara människor, julklappsspel och Kalle Anka. Dagen därpå (juldagen) fortsatte julfirandet först med en snabbvisit i det nya huset Daniels pappa flyttat till, väldigt stort och fint, sedan vidare till Daniels morfar för ännu mer god mat och fina människor. Här bjöds det på kalkon, jag tror Daniel och hans bror delade på en kalkon och vi andra 15 fick dela på den andra. Det var verkligen supergott. På annandagen hade vi förmiddagen "ledig" och passade därför på att (precis som alla andra svenskar) slåss i mellandagsrean då vi   åkte först till Allum och spenderade 1000 kr och sedan vidare till Ikea för att spendera 4000 kr. Vi är väldigt tacksamma över de superbra presentkorten vi fått, man kan väl säga att presentkort på Ikea var lite årets julklapp för oss, tack så jättemycket.  Efter den 4 timmars långa shoppingen samt 2 timmars montering åkte vi återigen hem till mamma och pappa för ytterligare en kalkonmiddag. Lika gott då som dagen innan, duktiga mamma som lagat. Nu när juldagarna är slut skulle man kunna tänka sig att vi firat färdigt julen men långt ifrån... Den 27:e var Daniel iväg och jobbade på dagen och jag gick upp kl 6.00 för att bege mig till praktiken (hade en dag att ta igen) det var 8 av 80 barn där på 6 vuxna. Det var ganska lugnt kan man väl milt uttrycka det. Men men... efter det åkte jag och älskling iväg till finaste Oskar för att se färdigt Nissekampen. Efter det fick vi skynda iväg för då var det julfirande hos Daniels pappa som stod på schemat. God mat och fina människor känns som ett återkommande tema men jag kan nog inte beskriva det på något annat vis. Igår hade jag mina fantastiska tjejer här på besök men det har jag tänkt mig ska få ett eget inlägg.... Och idag väntar ytterligare lite mer julfirande hos Daniels mormor. Jag tycker om när julen sträcker sig många dagar och när man får spendera den med folk som betyder mycket. God mat är väl inte direkt det värsta jag vet heller!! Så jag är otroligt tacksam och nöjd över den här fina julen.


 Tusen tack allihopa för alla superfina paket. Känner mig verkligen bortskämd. Men åh vad tacksam jag är <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar