tisdag 30 maj 2017

Små blir stora

Vet att jag säger det hela tiden men hjälp vad fort tiden går! Imorgon ska vi på Alicias andra sommaravslutning i livet, kan ni förstå hur stor hon har blivit? Nu för tiden kan man föra en lång konversation med den damen, så klok och rolig. Dessutom går det aldrig en dag utan att hon gör mig helt galen. Det går heller inte en hel dag utan att hon gör mig varm i hjärtat, rörd och stolt. Det bor så mycket fint i den lilla stora människan 

Lillemajan i familjen har blivit så stor nu så att hon inte längre vill ligga i vagnen och sova, nej nu är det sitta och vara med och leka jämt som gäller. Helst ska hon inte sova en sekund under dagen, tänk om hon skulle missa något... hemska tanke. Hon kan dessutom sitta såpas bra att hon har egen stol vid matbordet, ja, i alla fall om man lägger i några kuddar. De första två månaderna av hennes liv var jag väldigt rädd och nervös över att hon inte riktigt gick upp som hon skulle i vikt. Men nu funkar amningen bra (längesedan jag hade mjölkstockning nu) och hon följer sin kurva fint. Hon ligger förvisso fortfarande under medel men sålänge kurvan ser fin ut är jag nöjd. Melina är just nu inne i en period då hon testar sin röst, det senaste är att hon ligger och morrar länge, länge. 

Alicia sa något väldigt fint idag. Vi hade bråkat och när jag prtatade med henne om det efteråt avslutade jag med att säga "mamma älskar dig, pappa älskar dig och Melina älskar dig" varpå hon säger "och Isabella älskar mig". Och ja, hjärtat, jag är helt övertygad om att även storasyster Isabella älskar dig. Det är så fint att Alicia även ser henne som en familjemedlem trots att hon aldrig fått uppleva sin syster. Åh jag är så otroligt lyckligt lottad över att få vara mamma till mina tjejer. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar