söndag 8 december 2013

Ultraljud, julstök och kalkon

Vilken helg det har varit... I fredags fick vi träffa vår bebis för första gången. Det var det absolut häftigaste jag varit med om i hela mitt liv. Otroligt att man kan se in i min mage där det bor en frisk liten bebis. Grät hela bilresan tillbaka till jobbet. Hon är helt fantastiskt fin vår skatt. Hon har små tår och fötter som trampar på mig och hon rullar runt och busar som bara den, det va så coolt att få se det som jag annars bara känner. På kvällen firade vi med finglögg och mys.

Lördagen spenderades i Gråbo med Linda och Anna. Riktigt tjejmys med god mat och julbak. Vi har det alltid lika härligt när vi ses vilket är något jag verkligen värdesätter. Fina, fina vänner!

Idag studsade jag upp när jag såg att den första riktiga snön kom fallande från himlen (nej, jag räknar inte stormen i veckan som riktig snö). Det var stora vackra snöflingor som kom flygandes och jag hittade snabbt på en anledning att ge mig ut. Älskar verkligen känslan när snön klibbar fast i håret och att det knastrar under fötterna när man går. Vi (jag, Daniel och Pontus) käkade en riktig söndagsfrukost med frallor och smoothies framför julkalendern. Tittar ju på julkalendern varje år, det hör liksom till December. Bonus är ju att den faktiskt är riktigt bra. Lite senare på dagen träffade jag Jannike på en liten fika i Haga. Det var som vanligt trevligt att ses en stund. Nu är jag, Daniel och bebis precis hemkomna från en riktigt mäktig kalkonmiddag hos Daniels mormor. Vi är så mätta och belåtna allihop så nu blir det att jäsa framför Solsidan i soffan och ladda batterierna inför nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar