fredag 23 september 2011

Ångest

Känner mig helt dum i huvudet faktiskt! Jag är så stressad och det är många tankar som far runt där uppe... vet inte hur jag ska organisera allt, jag som brukade ha sådan kontroll över ALLT innan, nu har jag inte kontroll över något. Det gör ont i mig och jag vet att jag borde ta tag i det istället för att sitta här men hur jag än vrider och vänder på det kommer det inte ut något vettigt ur mig. Tro mig jag har verkligen försökt men jag kan inte det går inte. Jag orkar inte mer... börjar tvivla på att jag kommer klara detta. Vet ju någonstans att det beror på de krav jag sätter på mig själv, ja visst man kan lämna in en dålig tenta och ändå få G men jag vill inte det, jag vill visa att jag inte är helt dum i huvudet. Ja visst man behöver inte alltid ha det städat och snyggt runt omkring sig men jag vill det. Och visst man behöver inte alltid vara alla till lags men jag vill det, jag vill ge lika mycket tillbaka till mina vänner och min familj som de ger mig... men vart är min energi? Jag vill så mycket men det blir så lite, hur ska man göra för att orka göra mer?!

Det är bara jag som hindrar för mig själv, jag vet det. Jag sätter upp hinder istället för att hitta lösningar och någon positiv inställning till allt syns inte till just nu. Förlåt för att jag gnäller och klagar, ja det är egentligen bara bagateller och ja jag är egentligen en väldigt lyckligt liten person men ibland kan det va skönt att bara släppa ut allt det jobbiga. Så nu har jag gjort det och nu jävlar ska det skrivas tenta...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland får man bara få ur sej all skit och så finns det en massa mer plats till energin sen när de jobbiga är över! Gud vilken jobbig person du hade du varit om du gick runt och var en perfekt student, med välstädat runt omkring dej och hur positiv jämt som helst - lite klag vill vi ha, så vi står ut med dej ;) älskar dej hjärtat <3 pussar j

Skicka en kommentar